A remarketing hirdetés halott?

Az utóbbi időben egyre több helyen hallani, hogy a remarketing hirdetés már „nem működik”, „túl drága lett”, vagy „úgyis blokkolják a sütiket”. De vajon tényleg eltemethetjük a remarketinget? Vagy csak változik a szabályrendszer, és vele együtt nekünk is fejlődnünk kell?Ha kisvállalkozóként te is futtatsz online kampányokat (akár Google-ben, akár Facebookon), akkor jó eséllyel használtál már remarketinget. És lehet, hogy az utóbbi időben valóban nem hozta azt az eredményt, amit korábban.Nézzük meg, mi is történt pontosan, és mit tehetsz ma a remarketing terén.

Mi az a remarketing és miért volt eddig aranybánya?

A remarketing lényege, hogy azoknak a felhasználóknak jelenítünk meg hirdetést, akik már jártak az oldalunkon, érdeklődtek egy termékünk iránt, vagy esetleg már a kosárig is eljutottak, csak épp nem vásároltak.

Ez azért volt eddig szuper eszköz, mert:

  • a célcsoport már ismer téged
  • olcsóbban lehetett elérni őket, mint új érdeklődőket
  • jobban konvertált, mint a hideg célzás

Mi változott az utóbbi időben?

Adatvédelmi szabályok szigorodása

Az iOS frissítések, az Európai Unió adatvédelmi szabályai (pl. GDPR), és a böngészők sütik blokkolása (pl. Safari, Firefox) csökkentették a remarketing célközönségek méretét.

Költségek növekedése

Ahogy egyre többen hirdetnek online, úgy nő a verseny és ezzel együtt a kattintási költségek is. A remarketing sem kivétel.

Felhasználói viselkedés változása

Az emberek ma már kevésbé kattintanak újra ugyanarra a hirdetésre. Ha unalmas a kreatív, nem hoz eredményt még ha célzott is.

Akkor most tényleg halott?

Nem! Csak máshogy kell csinálni.

A klasszikus „mindenkit újra megcélozunk ugyanazzal a hirdetéssel” típusú remarketing ideje lejárt, de a modern remarketing épp most kezd érdekes lenni.

Hogyan érdemes remarketingezni 2025-ben?

A remarketing ma már nem a „dobd rá mindenkire ugyanazt a hirdetést” típusú játék. Ha szeretnéd, hogy valóban működjön, egy kicsit okosabban, tudatosabban kell hozzáállni. Íme néhány bevált tipp, amit érdemes megfogadni:

  1. Dolgozz a saját adataiddal!
    Az igazi aranybánya a saját közönséged: azok, akik már adtak neked e-mail címet, feliratkoztak a hírleveledre vagy vásároltak tőled. Építs hűséges közösséget, és használd ezeket az adatokat célzásra, például Facebookon, Google-ben vagy e-mail kampányban.
  2. Ne keverj össze mindenkit: szegmentálj!
    Nem mindegy, hogy valaki csak körülnézett az oldaladon, vagy már majdnem vásárolt. Más üzenet szól egy blogolvasónak, mint egy kosárelhagyónak.
  3. Ne hagyd, hogy megunjanak!
    Ha ugyanazt a hirdetést látja valaki újra és újra, egy idő után egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Érdemes frissíteni a kreatívokat: új szövegek, más képek, változatos ajánlatok.
  4. Gondolkodj több csatornában!
    A remarketing nem csak hirdetést jelent. Kombináld más eszközökkel: például küldj automatikus e-maileket, használj SMS értesítéseket vagy weboldali push üzeneteket.

Összegzés: a remarketing nem halott, csak felnőtt 🙂

A remarketing nem halt meg, csak kinőtte a régi módszereket. Ha kisvállalkozóként alkalmazkodsz az új szabályokhoz, friss eszközökhöz és a vásárlói elvárásokhoz, akkor a remarketing még mindig az egyik leghatékonyabb eszközöd lehet.

Gondolkodj kreatívan, figyelj az adatokra és a remarketinged újra életre kel.

Ez is érdekelhet!